eprasa.pl

Logowanie

Rejestracja

Twój koszyk

Twój koszyk jest pusty

Świat Mózgu kwartalnik

CO W NUMERZE:
CIEKAWOSTKI
NAJNOWSZE ODKRYCIA I BADANIA NAUKOWE OMAWIA
BARBARA BANASIUK.

RAPORT
MÓZG W KONFLIKCIE Z PRAWEM
NEUROPRAWO TO DOPIERO RODZĄCA SIĘ DYSCYPLINA NAUKI, JEDNAK
JUŻ TERAZ WYWIERA WPŁYW NA KODEKSY KARNE I KRYMINALISTYKĘ.
JAK DALECE – PISZE AGATA LATO.

CZŁOWIEK
TRZEBA DZIAŁAĆ RAZEM
JAKA JEST PRZYSZŁOŚĆ BADAŃ NAD MÓZGIEM?
Z PROF. MONICĄ DI LUCĄ ROZMAWIA IZA CZARNECKA-WALICKA.

INSPIRACJE
W SZAREJ STREFIE
O PRZEMIESZCZANIU SIĘ MIĘDZY RÓŻNYMI STANAMI ŚWIADOMOŚCI,
KOMUNIKACJI Z OSOBAMI W STANIE WEGETATYWNYM ORAZ… GRZE
W TENISA OPOWIADA IZIE CZARNECKIEJ-WALICKIEJ DR ADRIAN OWEN.

ZDROWIE
DESTRUKCYJNA NOWOCZESNOŚĆ
PRZED ZGUBNYMI SKUTKAMI KORZYSTANIA Z URZĄDZEŃ
EMITUJĄCYCH NIEBIESKIE ŚWIATŁO PRZED SNEM PRZESTRZEGA
PAULINA KŁOS-WOJTCZAK.
W TYGLU SM
NA TEMAT BADAŃ NAD NOWYMI LEKAMI SPOWALNIAJĄCYMI POSTĘP
STWARDNIENIA ROZSIANEGO PISZE IZA CZARNECKA-WALICKA.
W POSZUKIWANIU ZŁOTEGO ŚRODKA
O SKUTECZNOŚCI PREPARATÓW NA SM, A TAKŻE ICH DZIAŁANIACH
UBOCZNYCH W ARTYKULE IZY CZARNECKIEJ-WALICKIEJ.

NAUKA
TAJEMNICE RADOSNYCH TWARZY
UŚMIECH GENERUJE POZYTYWNE EMOCJE, KOMUNIKUJE APROBATĘ
CZY BRAK ZAGROŻENIA. TEMAT ZGŁĘBIA BARBARA BANASIUK.
28 ŚLEPE MĘDRCA SZKIEŁKO I OKO
DLACZEGO ODCZUWANIE BÓLU PRZEZ PŁÓD WCIĄŻ POZOSTAJE
KWESTIĄ KONTROWERSYJNĄ, ODPOWIADA BARBARA BANASIUK.

PUNKT WIDZENIA
RÓŻNICE WARUNKOWANE EWOLUCJĄ
SKĄD SIĘ BIORĄ RÓŻNICE W FUNKCJONOWANIU MÓZGÓW KOBIET
I MĘŻCZYZN, TŁUMACZĄ DR MONIKA TALAROWSKA I PROF. PIOTR
GAŁECKI W WYWIADZIE UDZIELONYM MAGDALENIE CHMIELEWSKIEJ.
WALCZĄC Z KRÓLEM
MĘŻCZYŹNI NIE SĄ Z MARSA, A KOBIETY Z WENUS, TO TYLKO
STEREOTYPY – MÓWI PROF. CORDELIA FINE, TWÓRCZYNI TERMINU
„NEUROSEKSIZM”, W ROZMOWIE Z IZĄ CZARNECKĄ-WALICKĄ.

PUŁAPKI UMYSŁU
NOCNE SPACERY
BŁOGI SEN? NIE DLA KAŻDEGO. O SENNOWŁÓCTWIE PISZE
KAMILA KULBAT.

PSYCHE
ŻYCIE BEZ EMOCJI
ALEKSYTYMIĘ CZASAMI OKREŚLA SIĘ MIANEM ANALFABETYZMU
EMOCJONALNEGO. JAK BARDZO WPŁYWA NA ŻYCIE DOTKNIĘTYCH NIĄ
OSÓB, WYJAŚNIA PAULINA KŁOS-WOJTCZAK.

FELIETON
39 JAK SIĘ (NIE) UCZYĆ?
PRZYSWAJANIE WIEDZY JEST OBARCZONE WIELOMA SCHEMATAMI.
DLACZEGO OKAZUJĄ SIĘ BŁĘDNE, PISZE IWONA RUŚĆ.